Designgondolkodás az iskolában

#tananyagfejlesztés #design_thinking #közoktatás #pedagógusképzés #módszergyűjtemény #játékgyűjtemény

A MOME szakértői csoportjával közösen általános- és középiskolás tanárok számára dolgoztuk ki a HEAD (Holisztikus, Együttműködés Alapú, Design) programot. 70 pedagógus számára tartottunk tréningeket azért, hogy saját tantárgyuk programjába design projekteket is be tudjanak illeszteni. Ezeknek a képzéseknek a tudásanyagát egy kétrészes kézikönyvben foglaltuk össze. A Módszergyűjtemény a projektalapú tanulás strukturáló elveként alkalmazott designgondolkodás folyamatának négy lépését, és az ezekhez tartozó eszközöket mutatja be példákkal illusztrálva. A játékgyűjteményben olyan feladatokat találunk, amelyek a designgondolkodás alapelvei szerint megvalósuló projektek programját egészíthetik ki csapatalakító, lazító és képességfejlesztő játékokkal. A módszerekből és játékokból a pedagógusok egyszerűen építhetnek fel bármilyen tantárgyba integrálható óravázlatokat. A kiadványok letölthetőek a projekt weboldaláról! A kiadvány az EFOP 3.2.6-16-2016-00001 azonosítószámú „A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben” című projekt részeként jött létre. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg. Partner: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Szerzők: Csernátony Fanni, Pais Panni, Lipták Ildikó Sorozatszerkesztők: Bényei Judit, Illés Anikó, Pallag Andrea, Schmidt Andrea Fotók: Barna Máté